søndag den 30. januar 2011

Havens første erantis og forårsbebuder

Vejret er smukt, solen skinner fra en skyfri himmel. Koldt, men jeg tager min gamle skidragt på - det er et ømt syn og skal IKKE vises her. 


Jeg kan sige at jorden endnu er kold! Det opdagede jeg da jeg lå på maven og tog disse billeder...
Knopurten er igang med nye blade (tak for navnet, Susanne)
Trillebør, grensaks, knæpude og vanter, så er jeg ude og fjerne visne staudestængler og kviste og finder små tegn på at foråret er på vej.

6 kommentarer:

  1. Det har været fantastisk vejr idag - mon ikke vi er mange havenørder har været i haven! Dejlig billeder af erantis som varsler forårets komme :-)
    Jeg mener, at bladene du har fundet er fra en knopurt, som netop har blå blomster, der ligner kornblomster.
    Fortsat dejlig søndag
    Susanne

    SvarSlet
  2. Kære Susanne
    jo, jeg glæder mig også til at læse fra alle jer havenørder, når alle er kommet indenfor igen.
    Du har helt ret mht knopurt, jeg havde bare glemt navnet, tak.
    Også en rigtig god dag til dig.
    kh Lone

    SvarSlet
  3. Jeg var også ude i det gode vejr og smiler op til begge øre. Jeg så vintergækker, og en tidlig primula med små lyserøde blomster knopper Skønt!! :O)

    SvarSlet
  4. Kære Susanne
    Hvor kært, jeg har kun set en af mine primulaer med friske blade... jeg glæder mig til at se alt det nye grønne
    Kh Lone

    SvarSlet
  5. Hos mig er der overhovedet ikke kommet noget op endnu...jo måske lidt ukrudt :S

    SvarSlet
  6. Hej Mutter
    Jeg skulle altså helt helt tæt på for at se de små bitte forandringer. Ukrudt ups, de vokser altid godt, uanset hvad.
    Pøj pøj, Lone

    SvarSlet

Dejligt at du er her og lægger en kommentar;-). Jeg svarer på den hurtigst muligt, men skal lige ind fra haven. Kh Lone