søndag den 16. januar 2011

Gåtur med vand, uhm

Skotsk højlandskvæg

Avisen kom IKKE, trist..... Men vi fik besøg af min kære storebror og hans kone, som fortalte at vores åer og vandløb her i byen var vildt fyldt med vand og man kunne slet ikke gå omkring Rønbæksøen og heller ikke under viadukten under Ådalsvej. Hmm, tænkte jeg og tog bagefter en lille gåtur med kameraet hængende omkring nakken og sagde at jeg bare ville gå en lille tur - den tur kom til at tage 1½ time!!!!

Jeg fik lyst til at se mere vand og det var bare så fascinerende.
Du er velkommen til at kikke med her....
Her plejer at være et smalt åløb

Her plejer at være en eng... men bemærk træerne i isvandet

Her plejer vi at kunne gå, det er åen til venstre for hegnet;-)

Jeg ville ikke turde gå på søen, det er vand med is under
- og 7,1 graders varme!













Her kommer nok lidt flere vand-billeder i morgen, håber at du kikker med...
Kh Lone.g

6 kommentarer:

  1. Hejsa Lone! Sikke en dejlig blog♥ Er imponeret over din bogliste! Havde læst at der var problemer efter tøvejret. Man kan sagtens se hvor meget vand der er udfra de dejlige billeder. Hihi kender godt når familien ryster på hovedet når man skal fotografere maden. Ha en dejlig uge♥

    SvarSlet
  2. Jae, det kan godt tage sin tid, at gå tur med kameraret.

    Her er vi gudskelov forskånet for oversvømmelser. Desuden ligger vi højt, så skulle vandet komme er vi ikke de første der bliver våde :)

    SvarSlet
  3. Ja der er rigtigt meget vand rundt omkring i disse dage.
    Jeg forstår nu heller ikke at skiltet ikke er fjernet, for det ser da farligt ud :-)

    SvarSlet
  4. Kære Tina
    Heldigt for jer;-)
    Vi har heller ikke vandproblemer ved vores hus. Det ligger ok højt, men det er trist for dem, der er generet af vandet.. Ja, det billede af mig, hvor jeg fotograferer er ømt, men jeg bruger ofte stativ nu og det kan se endnu mere ømt ud.
    Kh Lone.g

    Kære Madame Bæk
    Ja, man er næsten nødt til at gå alene, jeg kommer ihvertfald til at stoppe hele tiden og skal liige have et billede til;-)
    Kh Lone.g

    Kære Annette
    Du har helt ret, jeg skal vist have fat på kommunen;-) jeg tænkte bare på at det var sjovt, ups
    kh Lone.g

    SvarSlet
  5. Hej, jeg har lige googlet "viadukt under ådalsvej", og fundet din blog... Jeg søger nemlig bolig på Nørreskovvej, og havde brug for at vide hvorvidt der var en viadukt under ådalsvej samt hvor den mon ligger henne, da mine børn ¨selv skal kunne komme i skole, når de skal starte i folkeskole. Kan du mon svare mig på hvor den ligger? mvh Mette

    SvarSlet
  6. Hej Mette
    Du spurgte efter viadukt under Ådalsvej i Hinnerup. Jeg har lavet to links med kommentarer til dig på kraks, så du kan se dem i virkeligheden.
    http://map.krak.dk/m/aCNm1
    http://map.krak.dk/m/aCNWO
    Held og lykke med flytningen.
    Hilsen Lone.g

    (jeg har svaret Mette for flere dage siden personligt)

    SvarSlet

Dejligt at du er her og lægger en kommentar;-). Jeg svarer på den hurtigst muligt, men skal lige ind fra haven. Kh Lone