onsdag den 26. januar 2011

Fotokursus og gamle høns

Jubii, jeg har fået tilmeldt mig til et fotokursus, som starter på tirsdag 3 gange á 3 timer. Så kan jeg da få lært lidt mere om min datters kamera og forhåbentlig lære at tage bedre billeder. Hvis jeg er heldig kan jeg bruge noget af min nye viden, når vi har lovet at tage billeder til et bryllup;-)


Vores tre høns lever på lånt tid, vi har haft dem nu i 2 år, efter ræven tog vores smukke hane og hans 5 koner. Jeg har forsøgt at komme igennem til vores hønsepusher, men han tager sig nok en middagslur, så jeg prøver igen senere i eftermiddag... 

Det er dejligt at have høns, så får vi spist madrester og grøntsagsskræller mm OG så får vi de skønneste æg med den smukkeste orangevarme farve og lidt kaglen i haven. Nu er der kun 3 tilbage og de lægger næsten ikke æg mere (det gør høns normalt ikke ret meget om vinteren i forvejen) og har gjort et stort arbejde for os;-)


5 kommentarer:

  1. Hej Lone

    Fantastisk med fotokurset. Så håber jeg, at du får rigtig meget ud af det. Det er sjovere at tage billeder, når man har et spejlreflekskamera med lidt forskellige indstillinger - synes jeg. Men jeg har nu ikke et selv. Forhåbentlig engang i fremtiden.

    Det er simpelt hen så smart med høns. Hvilken race er det der?

    - Ungersvenden

    SvarSlet
  2. Lykke til på fotokurs. Gleder meg til å følge deg. Du må ta riktig mange bilder fra hagen din fremover:) Velkommen til meg også.

    SvarSlet
  3. Kære Ungersvende
    Ja, jeg håber også at det vil give mig en masse ny viden om fotografering. Jeg er så heldig at må bruge min datter lækre Nikon D90 med AF-S NIKKOR 18-105mm 1/3,5-5,6G og har lånt genboens stativ de sidste par uger - så jeg har det sjovt! og jeg vil gerne have et selv, hun flytter jo hjemmefra en dag.
    Ja, jeg kan ikke leve uden hønsene. Navn? øh alm rød æglægger. Nu har jeg googlet det og de hedder New Hampshire (havde glemt det). Vi har haft nogle kuld før, men ikke hjemmelavede;-)
    kh Lone

    Hej Furulunden
    Tak, jeg skal nok tage en masse billeder fremover og de bliver bedre end dem, jeg tog sidste sommer;-).
    Jeg kikker ind hos dig om lidt...
    kh Lone.g

    SvarSlet
  4. Hej igen

    Man må spare op. ;-)

    Ah okay, tak for navnet. Mine høns skal nemlig være brune som dem der, det synes jeg er pænere end hvide/sorte.

    - Ungersvenden

    SvarSlet
  5. Hej Ungersvenden
    Jeg tror nok at de sidste 2-3 gange har vi haft denne race. De er gode æglæggere og lægger flotte store brune æg. Vores får grønkål og skvalderkål, så blommerne ligner en solnedgang...
    nat nat Lone

    SvarSlet

Dejligt at du er her og lægger en kommentar;-). Jeg svarer på den hurtigst muligt, men skal lige ind fra haven. Kh Lone