mandag den 31. januar 2011

Én dag tættere på foråret

Om én time er vi i februar måned og en dag tættere på det danske forår;-)
Jeg har lige siddet og sat mine frøposer lidt i orden og skal jeg bare bruge tid på hvilke, der skal laves planter på i år og hvilke, der kun skal pynte i posen. 



Det bliver spændende. Jeg har både købt flere roottrainers til plantemarkedet på Clausholm Slot til kun 25 kr stykket, da de skulle lukke!. Sidste år brugte jeg min Pot Maker fra Den Økologiske have, som laver avispotter i en god størrelse og samtidig er Pot Makeren et smukt stykke kunsthåndværk. Men jeg/vi skal lave haven om og det betyder også at jeg ikke lige kan overskue det hele og hvilke bede jeg kan bruge på min køkkenhave og blomsterhave. 



Heldigvis skal jeg først have fat i en sæk så og priklejord, men det havde de ikke fået endnu på den planteskole nær Allans arbejde og så har jeg jo masser af plads i mine vindueskarme som sidste år. Det var bare så vildt! og jeg fik en trappestativ af mine dejlige unger til min fødselsdag sidste år til at give mig mere plads (næh, det var nu vist til at bruge i stedet for vindueskarmene, ups).

Jeg har lige opdaget at netbutikken i Den Økologiske have i Odder har fået et stort frøudvalg, som de sælger over nettet. De har bare så skønne produkter, både frø, planter, redskaber mm. Og haven er dejlig at komme i både til hverdag og til markeder. 1 års medlemskab kostede sidste år 110 kr...

11 kommentarer:

  1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  2. Hov, hvad skete der lige der?
    Nå, men jeg ville bare lige sende en hilsen, og invitere dig et smut forbi min blog...!!! ;)

    SvarSlet
  3. Din entusiasme smitter....*gå væk* :))))

    Jeg vil ikke som sidste år ende med lange lømler , jord, og potter i hele huset, fordi foråret trak ud og trak ud!!

    Jeg har lovet mig selv at gå i gang om 2-3 uger, og ikke en dag før (nu får vi se.)

    SvarSlet
  4. Hej Lone
    Tusind tak for din besked på min blog i går. Den blev jeg glad for! :) Og så fandt jeg jo også dig.

    Kan godt forstå, at du hygger dig med at forberede frøen, som skal i jord. Snart! Ja, for nu er det februar og vi går mod lysere tider!

    Ha' en dejlig dag.

    SvarSlet
  5. Hej Rikke.
    Herligt at jeg vandt! og jeg håber også at du så min besked på din blog, så du kan få min adresse;-)..

    Hej Susanne...
    roligt. jeg er kun igang med at kikke på poserne fra sidste år (egen høst og gaver fra andre). Jeg starter ikke de næste par uger, jeg skal bare have styr på mit grej... det dufter lidt af forår og livsbekræftende. Jeg skal nok RÅBE HØJT når det går helt galt og går i gang.
    kh Lone

    Hej Megan
    ja, det er så skønt at planlægge og jeg nød det sidste år (mere end nogensinde), så selvfølgelig regner jeg med at det blive bedre igen i år..
    kh Lone

    SvarSlet
  6. Ja RÅV lige...måske RÅVER vi i munden på hinanden - hihi.

    Egentlig frygter jeg den kommende så tid, for når man først går i gang er der ingen vej tilbage. Det er næsten lige som at få børn!!

    SvarSlet
  7. Hej Susanne
    Ja, i den kommende tid vil vi komme til at råbe... blomsterfrø, krydderurter-frø, grøntsager, nogle skal have lys, andre mørke, et år to år!!!!!
    Jeg glæder mig!!!! men som du siger, så skal man gøre det helhjertet og du har helt ret ang det er ligesom at få børn...
    kh Lone

    SvarSlet
  8. Det er rigtig dejligt at lægge planer for haven! Jeg har også frøposer liggende og lokke, men vi må nok beherske os lidt endnu, selv om vi forspirer indendørs. Det var spændende at læs, hvad du fortæller :-)
    Kh til dig, Lone!

    SvarSlet
  9. Kære Madame
    Tak;-)
    Ja, det bliver spændende hvad der kommer i jorden i år. Jeg har altid mange ambitioner, og meget af det lykkes og smager godt.
    Sidste år, bla blå rosenkål!
    kh Lone

    SvarSlet
  10. Og mens man venter kan man passende kikke lidt på sine frø:0) Det gør jeg også og jeg har faktisk også taget jord ind for jeg skal så artiskokker og det er nu. Men ellers har jeg det som Susanne jeg gider heller ikke have huset fuldt i så lang tid.

    SvarSlet
  11. Hej Lisbeth
    Så artiskokker, det lyder spændende. Det var måske også en ide for mig. Jeg købte en plante sidste år og fik en... god ide.. hvis de ikke får modne frugter har de nogle kønne blomster...de skal vist have masser af sol og vand.
    kh Lone

    SvarSlet

Dejligt at du er her og lægger en kommentar;-). Jeg svarer på den hurtigst muligt, men skal lige ind fra haven. Kh Lone