tirsdag den 11. januar 2011

Slangehvidløg og andre hvidløg

Jubii, så har jeg fået lagt mine hvidløg i jorden. Godt nok er det i nogle murespande, som jeg har haft inde i køkkenet siden i går for at blive tøet op. Hvidløgene har hængt udendørs i brændeskuret i døråbningen, så de har vist fået lidt frost...

Den første collage er de to slangehvidløg, hvor det ene er der kun 4 fed i og 5 i det andet.


Posted by Picasa


Fælles for hvidløgene på collagerne: Feddene sættes i jorden med så stor afstand imellem som muligt og i en dybde, så der kunne ligge et fed ovenpå før jordoverfladen. Jeg skal dog lige første have tøet de to klumper jord op, som lå i midten af spandene. Så jeg regner med at hvidløgene kommer ud i haven i morgen, formentlig under nogle buske. 


Denne collage: hvidløg af egen avl, men navnet er smuttet i årenes løb. Afstanden mellem feddene kan ikke blive ret stor, men jeg regner med at når de er begyndt at vokse, så sætter jeg dem i det rigtige bed, hvor de skal stå resten af tiden indtil høsten!
Duften var fantastisk, både af jorden og hvidløgene. 



4 kommentarer:

  1. dejligt inspirerende, det må jeg prøve!!
    Hej fra Rikke.

    SvarSlet
  2. Kære Rikke
    Rigtig god fornøjelse. Mine spande er kommet udendørs nu;-)
    kh Lone

    SvarSlet
  3. Go ide hvis man ikke nåede at sætte hvidløg i efteråret.
    Jeg har flere år ikke nået det, og sat dem i afskårede mælke kartonner midt i febuar, som så er blevet plantet ud i haven når jorden var til at bearbejde. Det er gået fint på den måde :O)
    Sidste år var jeg vældig flint, og fik sat hvidløg i november.

    SvarSlet
  4. Kære Susanne
    Ja, der er heldigvis mange muligheder;-)
    Det er bare så lækkert med friske hvidløg til madlavning, som er så fulde af smag.
    kh Lone

    SvarSlet

Dejligt at du er her og lægger en kommentar;-). Jeg svarer på den hurtigst muligt, men skal lige ind fra haven. Kh Lone