mandag den 10. januar 2011

Hvidløgene skal sættes NU

Jeg har fået en rigtig god ide! synes jeg selv. 

To spande med muld er hentet ind fra drivhuset, hvor de stod bundfrosne. Mine slangehvidløg hænger i brændeskuret i fine bundter sammen med to andre sorter, som jeg ikke kan huske navnet på mere.
2 hele løg af hver sort har jeg også med og det hele står inde i køkkenet. Nu håber jeg at jorden er tøet op i morgen, så skal jeg have sat hvidløgene og så kan de komme ud i kulden. Nok med noget over, så der ikke er nogen dyr, der vil rode i den. Og så kan jeg jo sætte hvidløgene i jorden til foråret. 
Billeder følger i morgen i dagslys.


Sidste vinter varede 3 måneder og hvidløgene fik jeg lagt til den rigtige tid i oktober året 2009, men vi havde rigeligt at tænke på i oktober 2010 mht haveomlægningen og bøgehækcirklen.. så den smuttede.


Se fortsættelsen her: Lones haveliv: Slangehvidløg og andre hvidløg

5 kommentarer:

  1. Jeg fik også hvidløg af en veninde lige først i november, så kom sneen og frosten :-) måske jeg skal prøve ligesom dig. Tak for påmindelsen.

    SvarSlet
  2. Lyder som en god idé. Nåede heller ikke, at få sat hvidløgene i efteråret, så det var måske et forsøg værd.

    SvarSlet
  3. Kære Margith og Ina
    Jeg har ikke prøvet det før, men det ligner da den normale måde at sætte hvidløg på...
    Min mand var engang ude og sætte hvidløg i januarkulden og så vidt jeg husker, var planterne lige så flotte som normalt...
    Held og lykke med jeres hvidløgsplaner;-)
    kh Lone

    SvarSlet
  4. Jeg har aldri satt hvitløk og fått løk, men har mange ganger laget hvitløksgress, som jo er en riktig delikatesse i en wok.
    Og så gir det jo en herlig duft blant krukkene :)

    Hyggelig blogg du har, og det gjorde ekstra godt å se den spreke blomkarsen! Hurra for farge nå midt i en mørk vinterdag.
    Flott at du vil stå oppført på hageblogger-oversikten!

    SvarSlet
  5. Kære Anne
    Her i Danmark er det meget let at lave hvidløg. Et fed skal i jorden og så kan det høstes hen på sensommeren....
    Et af slangehvidløgene vi har spist var der kun 4 fed i! men de var kæmpestore.

    Ja, blomsterkarse er altid smuk og jeg tager nok et par billeder igen til sommer, nu med min datters lækre Nikon D90, så billeder skulle gerne blive endnu bedre;-)

    kh Lone.g
    ps jeg er også glad for at få lov til at være med på hageblogger-oversikten.

    SvarSlet

Dejligt at du er her og lægger en kommentar;-). Jeg svarer på den hurtigst muligt, men skal lige ind fra haven. Kh Lone