tirsdag den 25. januar 2011

Det er gråt, men

Det er så gråt derude, men indenfor skinner lysskæret fra to stearinlys. Jeg hygger med opslåede havebøger på bordet og en god krimi. Babz ligger ved siden af mig på slagbænken i køkkenet (her er bedst lys over bordet). 
Nutte er vist på jagt ude i haven, måske efter en lille mus eller fugl. I går fandt jeg en lille indtørret mus med krølle på halen i gangen, den var lidt kær, men meget død!

10 eventyrlige haver af Peter Olesen (link til hans omtale af bogen)
Denne bog har jeg lånt på biblioteket, smuk bog med smukke historier og billeder. 

Et af de smukke billeder fra bogen

Den anden bog er min egen: Camillas havebog af Camilla Plum
Bogen er skøn og kan både læses som en roman og er en rigtig god opslagsbog om alt i køkkenhaven. 

5 kommentarer:

  1. Jeg kan også sagtens hygge mig, hvis der er gråvejr. Som du skriver med lidt starinlys og en god bog. Bøgerne lyder spændende, jeg ser af og til Camilla Plum på dr.dk.
    I dag behøver jeg ikke starinlys, vi har dejlig solskinsvejr.

    SvarSlet
  2. Havemenneske og hygge? Det er vist ikke så svær en kombination. Om lidt vil jeg lige give hundene mad, gå på blog besøg, og så vil jeg smække stængerne op sammen med en kop te, levende lys, gang i brændeovnen og læse det nye Alt om Haven der er kommet ind ad døren i dag. Det er hygge :-)

    SvarSlet
  3. Kære Lene
    Hvor er du heldig at solen skinner hos dig og jeg håber at du kommer ud på din terrasse trods "kulden". Næh, jeg bruger heller ikke så ofte stearinlys når det er lyst her, men det var så gråt til morgen;-)
    Jeg har Camilla Plum som lidt af en guru både indenfor bagning, mad og haven. Hun går lige ind i kødet på mig.

    Kh lone.g

    Kære Madame Bæk
    Ja, havemenneske og hygge er en skøn kombination, men så må vejret gerne være lidt varmere ellers fryser jeg (altså hvis jeg går ud som for lidt siden kun med t-shirt og joggingbukser på). Så jeg har også en dejlig kop te foran mig "Sol te", brændeovnen er endnu ikke tændt, men om ½ t, så er der fut i den. Jeg er lidt for nærig til at købe Alt om Haven, men låner det gerne på biblioteket;-)

    kh Lone.g
    ps Rigtig hyggelig dag til jer begge uanset vejr.

    SvarSlet
  4. Hej Lone,
    Den bog må jeg da lige ind og få reserveret på mit bibliotek - tak for tippet.
    Camilla Plum´s bog Blomster er en af mine yndlingsbøger - og jeg genser hendes haveprogrammer en gang i mellem på dr.dk
    Hilsen Berit

    SvarSlet
  5. Hej Berit
    Velbekommen, Peter Olesens bog er ikke så tyk, men lige så inspirerende som en af mine andre guruers Claus Dalby bøger. Det er også Peter Olesen, der har skrevet om haver/baggårde i byer, vistnok i København. Jeg har lige fundet en af dem "Kik op i København" ;-)
    Mange nattehilsner Lone

    SvarSlet

Dejligt at du er her og lægger en kommentar;-). Jeg svarer på den hurtigst muligt, men skal lige ind fra haven. Kh Lone