fredag den 14. januar 2011

Læste bøger i 2011 og en liste over bøger inden

Dette indlæg kommer på som en side her over....

I år har jeg en plan om at skrive ned, hvilke bøger jeg læser, da jeg overhovedet ikke har tal på det eller bare en fornemmelse af antallet og hvilke bøger. Jeg har en fornemmelse af at jeg læser mange krimier og nye romaner, da jeg ofte er på mit lokale bibliotek og snuse. Der finder jeg så de helt nye bøger til lån i 10 dage og det er ofte muligt at få læst dem på den korte udlånstid.

2011

 
6. (jan 2011).Arturo Pérez-Reverte: Dumas-klubben
5. (jan 2011).
Paul Auster: By af glas (lydbog)
4. (jan 2011).
Rachel Trezise: Æblesmag (lydbog)
Pudsig bog, 10 noveller a ca en times varighed.
3. (jan 2011).
A. J. Kazinski: Den sidste gode mand

God krimi, genkendelige steder i København
2. (jan 2011).Joy Jacobsen: Vidunderbarn (bog og lydbog)
Denne bog læser vi i læsegruppen Læsehjørnet. Fin beskrivelse af en drengs omvækst sammen med sin mor og et år med en halvsøster. Jeg har endnu ikke fundet ud af hvorfor bogen hedder Vidunderbarn.
1. (jan 2011).Michael Hjorth og Hans Rosenfeldt: Manden der ikke var morder (bog og lydbog).

Spændende krimi med gode personer og den dygtige, den socialt amputerede og irriterende Sebastian, der har et kæmpe forbrug af kvinder og som tænker de store tanker og anderledes sammenhænge og løser de store gåder. Det bliver spændende at læse flere bøger af disse forfattere.
Læste bøger 2010 og tidligere, som jeg pt. kan huske:

  1. A.A. Milne: Peter Plys – komplet

  2. Anna Grue: Den skaldede detektiv, Dybt at falde
  3. Anne Holt: 1222, Løvens gab, Pengemanden,
  4. Anne Marie Løn: Dværgenes Dans
  5. Anne B Ragde: trilogien
  6. Arnaldur Indriðason: Vinterbyen
  7. Arne Dahl: Elleve,
  8. Arundhati Roy: De Små Tings Gud (skøn bog)
  9. Brian Holm: Den sidste kilometer - En bog om at blive klogere
  10. Camilla Läckberg: Isprinsessen, Prædikanten, Stenhuggeren, Mord og mandelduft
  11. Carlos Ruiz Zafón: Vindens skygge, Englens spil
  12. Dan Brown: Da Vinci mysteriet, Det forsvundne tegn,
  13. Dan Turell
  14. Elsebeth Egholms: old og magt, Liv og legeme, Nærmeste pårørende, Personskade, Selvrisiko, Skjulte fejl og mangler, Scirocco, Mig og min ø, De frie kvinders klub
  15. Emily Bronté: Stormfulde højder
  16. Eva Jørgensen: Vi ses i morgen, Sorrig og glæde
  17. Gisa Klönne: Nat uden skygger,
  18. Gretelise holm: Møgkællinger, Robinsonmordene, Forhærdede tidselgemytter,
  19. Gunnar Staalesen: I mørke er alle ulve grå, Manden med de to ansigter, Kvinden i køleskabet, Sorte får, Faldne engle, Bitre blomster, Død mand sladrer ikke, Skriften på væggen, Som i et spejl, Ansigt til ansigt, Din til døden, Tornerose sov i hundrede år, Forfulgt af død, Koldehjerter, Bergen trilogien: 1900 morgenrøde, 1999 aftensang, 1950 High Noon
  20. Günter Grass: Bliktrommen
  21. Gregory David Roberts: Shantaram (skøn bog)
  22. Haruki Murakami: Hvad jeg taler om når jeg taler om at løbe af (som lydbog) og Norwegian Wood (som lydbog)
  23. Helene Tursten: Den knuste tang-hest, Nattevagten, Tatoveret torso, Glasdjævlen, Guldkalven, Ilddansen, Manden med det lille ansigt, Det lunefulde net
  24. Henning Mankell: Mordere uden ansigt, Hundene i Riga, Den hvide løvinde, Skyggerne, Ildspor, Den femte kvinde, Det næste skridt, Brandvæg, Pyramiden, Inden frosten, Den urolige mand, Kennedys Hjerne, Italienske sko (skimmet), Kineseren
  25. Håkon Nesser
  26. Ian Rankin: Den sorte bog, Mellem venner,
  27. Ida Jessen: Børnene, (skøn bog)
  28. Ildefonso Falcones: Havets katedral (skøn bog)
  29. Inger Wolf: Sidespring, Sort sensommer, Frost og aske, Sangfuglen
  30. Ib Michael: Sorte huller, Vanillepigen, Den tolvte rytter, Brev til månen, Prins, Blå bror
  31. Jakob Ejersbo: Liberty og Eksil (skimmet)
  32. Jan Kjærstad: Forføreren (skøn bog), Erobreren og Opdageren
  33. Jeanette Øbro Gerlow: Skrig under vand
  34. Jens Henrik Jensen: Spøgelsesfangen,
  35. Jette A. Kaarsbøl: Den lukkede bog og Din næstes hus (som lydbøger) (skønne bøger)
  36. Jo Nesbø: Frelseren, Panserhjerte,
  37. Joan Ørting: Ta' mig – en bog om hverdagens forførelser (som lydbog)
  38. J.R. R Tolkien: Hobitten, Ringenes herre (skøn bog)
  39. Julie Hastrup: Det blinde punkt,
  40. Jussi adler Olsen: Flaskpost fra P, Fasandræberne, Journal 64,
  41. Kaaberbøl & Friis: Drengen i kufferten, Et stille umærkeligt drab
  42. Karin Fossum: Den onde vilje,
  43. Karin Slaughter: Hvid død
  44. Ken Follett: Jordens søjler, Uendelige verden, London kalder, Sneet inde, Operation Allike
  45. Kristín Marja Baldursdóttir: Karitas uden titel (skøn bog)
  46. Lars Bill Lundholm: Kungsholmsmordene, Södermalmsmordene, Gamla Stan-mordene
  47. Lars Johansson: Signe
  48. Lars Kepler
    (=Alexandra Coelho Ahndoril og Alexander Ahndoril): Hypnotisøren,
  49. Leif Davidsen: Den russiske sangerinde, Den serbiske dansker, De gode søstre, Fjenden i spejlet, Den ukendte hustru, På udkig efter Hemingway, Min broders vogter
  50. Lene Kaaberbøl: Kadaverdoktoren, Et stille mærkeliget drab, og ungdomsbøgerne: Skammerens datter, Skammertegnet, Slangens gave, Skammerkrigen, Hermelinen, Skyggeporten, Isfuglen, Sølvhesten
  51. Linda Olsson: Astrid & Veronika
  52. Liza Marklund: Asyl, En plads i solen, Nedtælling, Hedebølge, Livstid, Nobels testamente, Primetime, Brændetyven, Postkortmordene (sm m James Pattersen)
  53. Lotte & Søren Hammer: Svinehunde, Alting har sin pris
  54. Mari Jungstedt: Den du ikke ser, I denne stille nat, Den inderste kreds, Den døende Dandy og I denne søde sommertid
  55. Martin Andersen Nexø:
    Pelle Erobreren
  56. Maria Helleberg: Druknehuset
  57. Michael Hjort & Hans Rosenfeldt: Manden der ikke var morder
  58. Michael Katz Krefeld: Pans hemmelighed
  59. Morten Ramsland: Hundehovedet og Sumobrødre
  60. Morten Sabro: Du som er i himlen, Køter, Kærlighedskrigeren, evig troskab og Det 13. spil
  61. Patricia D. Cornwell: Scarpetta
  62. Peter Høeg:
  63. Rowling: alle Harry Potter bøgerne
  64. Sara Blædel: Grønt støv, Kald mig prinsesse, Kun ét liv, Aldrig mere fri, Hævnens gudinde og Dødsenglen
  65. Signe Wenneberg: Morgenfruer og Løjtnantshjerte, Haveterapi
  66. Sjöwall og
  67. Sissel-Jo Gazan: Dinosaurens fjer,
  68. Stephen King
  69. Stieg Larsson: Mænd der hader kvinder, Pigen der legede med ilden, Luftkastellet der blev sprængt
  70. Susanne Staun: Mine piger (lydbog), Døderummet, Før jeg død,
  71. Susse Wold: Fremkaldt
  72. Thomas Enger: Skindød
  73. Torkil Damhaug: Døden under vand,
  74. Tove Ditlevsen
  75. Victor Hugo, De elendige (skøn bog)
  76. Viveca Sten: Uden skyld, Inderst inde,
  77. Winnie Mandela: Et stykke af min sjæl gik med ham (for 30 år siden ca)
  78. Richard Yates: Revolutionary road (som lydbog)
  79. En mand,

Listen er ufuldstændig, men det er de bøger jeg lige nu kan huske pt ;-)

Kh Lone

3 kommentarer:

  1. Hold da op, du er da en læsehest. Jeg elsker bøger, desværre MÅ jeg eje dem.... og hele endevæggen i vores hus er dækket af bogreoler, og nu er jeg nået dertil, at jeg må "smide" en bog ud, hver gang jeg køber en ny. Biblioteket var ellers et fast indslag i min hverdag før i tiden, det kan være at jeg skulle gå tilbage til det. God fornøjelse med de ny bøger du skal i gang med. Jeg kunne ønske mig at du også kommer med lidt "anmeldelser" efterhånden som du kommer igennem "pensum" :-)

    SvarSlet
  2. Kære Lone..

    Kan se at du ikke nævner Sara Blædel, men hende må du kende? ellers kan jeg anbefale hende. En anden rigtig god bog er Den trejde tvilling af Ken Follet.

    Jeg hører selv lydbøger i perioder, og får deem gennem NOTA på grund af min sygdom.

    Ha' en dejlig læselørdag.

    SvarSlet
  3. Kære Sussi
    Jeg har også mange bøger, som jeg bare må eje. Ofte venter jeg til de kommer på tilbud eller hvor jeg kan finde dem på div markeder, antikvariater og andre mærkelige steder.
    Jeg vil forsøge at komme med en lille anmeldelse, og har vist også forsøgt mig på bøgerne i 2011. Før den tid har jeg bare sat en parentes med skøn bog. Ja, det er "frygteligt" at være bogelsker. Jeg har været det lige siden jeg var stor pige og min mand ryster på hovedet over samlingen, men han har jo sin samling af værktøj mm.

    kh Lone.g

    Kære Madame Bæk

    Jo, jeg har vist læst alle Sara Blædels bøger, men glemt at sætte dem på listen. Listen har jeg kun lavet ved at sidde ved computeren og tænke, men jeg skal vist ovenpå på mit lille bibliotek og tjekke bøgerne der også. Der står de også i rækkefølge, bare efter forfatterens efternavn...
    Den tredje tvilling skal jeg vist have fat i, tak for tippet. Jeg har tidligere læst nogle af hans gamle bøger, de har ikke det der storslåede over sig, men er ok.
    Dejligt at du kan få bøger gennem NOTA.
    Da min mormor levede, fik hun bøger bragt ud af biblioteket (vist allerede i 1980'erne) og hørte mange romaner på bånd. Den gang tænkte jeg ikke på det som en mulighed for mig...
    Også rigtig god læselyst og søndag til dig ;-)
    KH Lone.g

    SvarSlet

Dejligt at du er her og lægger en kommentar;-). Jeg svarer på den hurtigst muligt, men skal lige ind fra haven. Kh Lone