torsdag den 24. marts 2011

Priklen og såen

jubii, i dag var jeg et "smut" i køkkenet med så- og priklejord, mange mange frø både købte, gaver, bytteri. Klokkeranke, artiskok, Susanne med det sorte øje og kæmpe purløg blev priklet om. Herligt. Imens kørte lydbogen "Giganternes fald". Sikke en hyggelig eftermiddag. Familien havde vist håbet på at der ikke ville komme så mange planter som de sidste år, men det lykkes nok ikke...

Jeg kom også et smut i haven inden det blev mørkt, jeg har jo lovet at taget et billede af mit erantis-tæppe under brombærrene









Overraskende var der en lille blå anemone i bedet, men der kommer flere...



2 kommentarer:

  1. Det er et rigtig flot erantistæppe.Jeg synes den bly viol ligner en blå anemone. Det er også meget tidligt, men den ligner altså.
    Jeg tror også, at min familie har et stille håb om færre forspiringer i år, men jeg ved ikke, hvordan det skal kunne lade sig gøre ;-)

    SvarSlet
  2. kære Ina
    Jeg er helt enig mht den blå anemone, jeg skal bare have erstattet billedet med et uden tekst;-)
    Jeg sidder lige nu og skriver ned hvilke frø, jeg fik sået i går, så har jeg nok mere tjek på det.
    Jeg tror at min familie er ved at opgive mig igen i år, men de nyder det jo, når blomsterne er fremme.
    kh Lone

    SvarSlet

Dejligt at du er her og lægger en kommentar;-). Jeg svarer på den hurtigst muligt, men skal lige ind fra haven. Kh Lone