søndag den 20. marts 2011

Et lille smut i haven

Hvor er det dejligt at være hjemme her i lille Danmark. Lidt gråt fra morgenstunden, men så kom solen ved middagstid og så kunne vi være ude (det kunne vi også før, men der var Cafe Hack og morgenaviser fra den sidste uge og soduko).... skulle allerførst ud i haven og se hvor langt krokus, vintergækker, erantis mm er kommet op af jorden. I morgen skal kameraet med ud, der er et lille "hav" af erantis under brombærrene, men der plejer at være flere, de kommer nok... så skal det lille bitte bed under vinen også foreviges, der er krokus i gule, lilla og vist blå farver, det så smukt ud. 

Jeg har plantet nogle få Dahliaknolde, som jeg købte lige inden turen til Norge, samt nogle smukke elegante gladiolus, hvid med bourdeaux midte - billederne kommer i morgen. Så fik jeg også puttet iskold så- og priklejord i 5 af mine roottrainers og de er kommet ind i stuen, så jorden kan blive lidt mere varm inden, der skal frø i, i morgen. 
Heldigvis fik jeg lidt i jorden inden jeg tog af sted, så artiskok, chili, klokkeranke og kæmpe purløg står flot og skal vist også prikles om i morgen, hvor jeg skal slappe af og Allan på arbejdet, så kan jeg og de små misser nyde dagen her hjemme i ro og fred. 

Min genbo Mie var lige her ovre og hente lidt tagetesfrø fra sidste års høst. Hvor jeg havde store mængder af 3-4 forskellige slags, men "glemte" (læs: mente ikke at det var nødvendigt!) at sætte skilte på, så pludselig da jeg havde hængt planterne til tørre kunne jeg ikke huske hvilke var lakridstagetes, appelsintagetes, alm og en til. I år skal jeg have gang i min tørremaskine og have mærker på alt!!! det er for irriterende og besværligt.

Dette frygtelige foto tog Ulrik af mig en af de første dage på skiferien.
Jeg troede at han spurgte om hjælp og opdagede først senere
at han tog et billede af mig....

6 kommentarer:

  1. Kender kun alt for godt det med at tage frø, og glemme at skrive. Man kan jo sagtens huske det! Bare ikke efter en måned.
    Angående billedet. Jeg ville nødig møde dig en mørk nat i haven :-O

    hilsen Ina

    SvarSlet
  2. fy Ina!!!
    Jeg ville også være bange for at møde mig selv, men jeg var meget træt og udkørt...
    ja, vi er mange, der sikkert kunne blive bedre til at skrive navne på vores frø...
    god aften til dig,
    kh Lone

    SvarSlet
  3. De mænd...stride er de...:-)
    Hvis du vidste hvor mange billeder der findes af mig med åben mund og polypper..:-o)
    Og jeg er en type der bruger arme og ben når jeg snakker.
    Så jeg kender det godt.
    Jeg skulle have sået klokkeranke i weekenden, men nu må det blive i morgen istedet.

    Hej fra Lisbeth

    SvarSlet
  4. Kære mrs Hyacinth
    Ja, de er stride og det var endda på "mit" eget kamera. Jeg ville egentlig have slettet det, men det er det nyeste og mindst vellignende billede. Jeg mener at jeg plejer at være lidt kønnere at se på, men måske har jeg ændret mig....
    Held og lykke med dine klokkeranker, jeg skal have sået hvide klokkerranker i dag, fik sået lillae for ca 10 dage siden.
    kh Lone

    SvarSlet
  5. Det er altid godt at se sig selv lidt nedenfra :)

    Ærgeligt, at du ikke fik mærket tingene af, men mon ikke, at du får dig snust frem til, hvad der er appelsintagetes og lakridstagetes til den tid.

    SvarSlet
  6. Kære Frøskuffen
    Jo, det regner jeg med at gøre i år og som sagt kommer der små skilte i ALT...
    kh Lone

    SvarSlet

Dejligt at du er her og lægger en kommentar;-). Jeg svarer på den hurtigst muligt, men skal lige ind fra haven. Kh Lone