onsdag den 30. marts 2011

Jeg sår og sår

Intet er bedre end en god lydbog (pt Giganternes fald) og fingrene i jord og frø. Jeg har fået, byttet, købt og "lånt" frø, som nu kommer i jorden. Nøj hvor er det livsgivende. Solen skinner ind af nypudsede vinduer, de små misser fiser rundt efter mig ude i haven og ser ud til at nyde at vi er mere udendørs.
En anden blogger anbefalede bogen Politikens bog om Planteformering, den er bare skøn. Der står kun det nødvendige, men den er udsolgt, så hvis du vil sælge din bog til mig, så køber jeg den gerne!
En anden anbefalede Vermaculite, som jeg aldrig har brugt før, så i år må det gå endnu bedre OG det gik rigtig godt sidste år! min kære mand må da få et flip....

Fakta har nogle metalbeholdere til opbevaring af frøposer, jeg har allerede købt 4 stk, så kan jeg få fjernet de 4 andre forskellige jeg indtil nu har brugt. Så har jeg fundet ud af at korte theposer er fantastiske til opbevaring af frø i, de kan ånde. Andre frø bliver opbevaret i små plastposer med amerikansk lynlås, de får et klistermærke som kan fjernes bagefter og jeg har tænkt mig at genbruge posen til næste høst.
En måned gammelt billede, der kommer nye


Persiennestykker bruges i alle små såkamre, genbrugsbutikker sælger dem billigt. Garden-pennen søgte jeg først på nettet, men var for nærig til at ville betale portoen oveni, fandt den i min lokale boghandel.

I dag kommer Lissa og hente en kæmpe pose med dåsedutter, som hun samler på og laver tasker, bælter, punge mm. Hvem der har sat den foran min hoveddør ved jeg ikke, men tror at det kan være Sanne fra mit gamle volleyhold.

Nu kalder frøene!

5 kommentarer:

  1. Det vælter jo med gode ideer, tak. Jeg vil da straks få fat i en persienne, det er jo en billig og nem løsning!
    Har også købt de frøkasser i Fakta, jeg synes bare de lugtede forfærdeligt grimt. Men måske lidt vand og sæbe kan hjælpe.

    Jeg er så glad for at du lige informerede Regnorm Bo's familie. Håber han falder til her - vi er begge eksil-jyder, så der er da grobund (host) for det. Ej, sikke en omgang på posthuset, det var godt du opdagede det :)

    SvarSlet
  2. Hej Anne Mette
    Ups, jeg har ikke åbnet de der frøkasser, men de skal nu ud og luftes i nat, jeg hader dårlige lugte;-)
    Jeg er glad for at jeg skrev forsk. hints, det med persiennerne fandt jeg først ud af sidste forår, man får let en til 20 kr. Har hilst Regnorm Bo's familie... jeg er eksil storkøbenhavner og gemalen er sønderjyde, så sikke en blanding, tihi
    kh Lone

    SvarSlet
  3. Kære Lone..

    Hvor er du dog flittig. Jeg kunne godt fristes til, at kigge forbi, når det hele engang står i fuld flor..

    Ha' en dejlig aften ;-)

    Knus - K

    SvarSlet
  4. Hahaha, vi sår og sår og sår, Lone. Kan slet ikke vente mere. Heller ikke jeg.
    Jeg vil da også se og få fundet en gammel plast-persienne. God idé.
    Kan se du også er til genbrug. Jeg har også skrevet om genbrug på min haveblog, som du/i er velkommen til at besøge, hvis du har lyst!

    http://denhelbredendehave.blogspot.com/
    Kh. Marianne

    SvarSlet
  5. Kære K
    Jeg glæder mig også, men vi skal lige have lavet en plan om i hvilken rækkefølge bedene i haven skal laves om, så jeg købte ikke roser eller nordens oliven i Bilka i dag. Jeg viser billeder i morgen;-)
    Du skal være noget så velkommen.

    Kære Marianne
    Ja, vi må jo hellere dele de gode hints, istedet for at stå dumme og spørge til plantemarkeder og få et forundret svar;-)
    Jeg mener at jeg har været inde hos dig, men kikker lige om lidt;-)
    kh Lone

    SvarSlet

Dejligt at du er her og lægger en kommentar;-). Jeg svarer på den hurtigst muligt, men skal lige ind fra haven. Kh Lone