mandag den 15. november 2010

Tandlægen og kroner

Til morgen skulle jeg til en ny tandlæge, da min faste er gået på barselsorlov og kommer først tilbage om et år. Da jeg har to hjørnetænder (længst inde i undermunden), der er blevet boret ud fra skoletandplejen og nu var der revner i dem og "murene" kunne falde når som helst.
Jeg har aldrig haft den store tillid til tandlæge - men går fast - da jeg altid har følt fortidens arbejde på mig som overgreb og nu skulle jeg i hænderne på en ny....

Det viser sig at Simon er tillidsvækkende og jeg får fortalt om min angst og tidlige dårlige erfaringer. Det hele går fint og jeg føler mig rigtig godt behandlet, vejledt, får både lavet tænderne klar til kroner og aftryk og nu skal jeg komme om 10 dage og få kronerne på... Hans mave knurrer den sidste halve time og han fortæller at var lidt spændt på at møde op her til morgen, så han vågnede tidligt!!! og så viser det sig at jeg er hans første patient her... det er jeg egentligt glad for først at få af vide efter behandlingen, ellers havde jeg nok været endnu mere nervøs.

Eftermiddagen  er gået med at læse spanske lektier til i aften. Endnu en af de der mærkelige tekster som jeg ikke helt ved hvad jeg skal bruge til .... men Juan Carlos fortæller det nok på hans meget levende måde.
Jeg har dog også fået tid til at lægge en god bolledej som Kirsten og jeg skal have i morgen, mens vi ser Bliktrommen på dvd.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dejligt at du er her og lægger en kommentar;-). Jeg svarer på den hurtigst muligt, men skal lige ind fra haven. Kh Lone