lørdag den 20. november 2010

Julemarkeder

 
Klik på billedet, så bliver det stærkt forstørret
- det gælder alle mine billeder .


Allan har været i gang hele formiddagen med at sætte bøgehække, så det er blevet så fint. Jeg forstod på ham at hvis der skal sættes flere planter, så skal vi have købt nogle flere!.

Jeg har i stedet brugt formiddagen mm på det sidste julemarked på Clausholm Slot sammen med Inger, min faste haveveninde. Masser af mennesker og god stemning og kæmpe kø i Haveselskabets butik, som havde ophørsudsalg og som sædvanligt mange lækre haveting og bøger.

Det første jeg faldt over var en tørremaskine til frugt og grønt, som jeg har haft brug for hele efteråret til bla høstede frø fra haven. Jeg fik mulighed for at hæve ekstra penge i butikken, så jeg kunne købe tørremaskinen, da den ikke var tænkt med i budgettet hjemmefra...

Inde i selv ridehallen fik jeg lækre økologiske sharon, pærer, appelsiner, dadler og hasselnøddekerner og det blev tungt da der også kom en lille lysfad af genbrugsjern og så skulle jeg første tur tilbage i bilen og læsse af. Anden runde førte til et glas lemon curd (frygtelig lækkert på brød), smagsprøve på et lille julebolsje (ikke lige min smag) og to skønne metalkræmmerhuse til æbler og gran, herligt. Vi sluttede af med æbleskiver og kaffe og lidt bøger i butikken og afhentning af tørremaskinen og så hjemad. 

Næsten hjemme i Hinnerup ser jeg skiltet at slagter Lund på Herredvej har åbent også Furien lige ved siden af og der har jeg aldrig været. Jeg får købt en lækker rullepølse og krydderfedt og kikket lidt på Furiens lækre lille udsalg. Jeg skulle dog ikke have noget, men kommer alligevel ud med et lille tørrestativ og to fyrfads"stager" - det hele skulle gerne være vist på billedet ovenfor. 


Posted by Picasa

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dejligt at du er her og lægger en kommentar;-). Jeg svarer på den hurtigst muligt, men skal lige ind fra haven. Kh Lone