tirsdag den 30. november 2010

En smuk solskinsdag

Solen skinner her fra en skyfri himmel, 6 graders frost. Smukt men isnende koldt og vimplen bevæger sig en del. Jeg har været ude og fodre hønsene med lidt korn og madrester og frisk vand. Fuglene har fået nye foderkugler, æbler i et fad til solsorterne, men de er heldigvis selv begyndt at spise af æblerne i jernkræmmerhusene.

Jeg har været ude og plukke grønkål med bare hænder, det var koldt! grønkålssalaten er nu lavet.
Allan arbejder hjemme og jeg skal ind til Århus om en halv time, tandtekniker, aflevere varmt tøj til Reden og et par varme støvler, som ingen af os kan passe eller gider gå med.

I aften skal jeg til Andrés fødselsdag og spise lækker cubansk mad og møde dejlige mennesker. Jeg håber at kagerne kommer til at passe til alt det andet.

Nutte (min kat) har ligget på vagt efter en fugl i et af mine dybe fodspor, jeg har taget et billede og kommer på lidt senere en af dagene.

I går fandt jeg ud af at mit spanskhold på Folkeuniversitetet bliver undervist med det samme materiale som de "unge" på det almindelige Universitet, så kan jeg bedre forstå at det var så svært og udfordrende. Jeg får deltagerbevis på mandag til mit CV, hvor det er sidste gang og der starter først et nyt hold på dette niveau efter sommerferien, ærgerligt, men jegt har brugt lang tid på lektierne til hver gang ellers var det meningsløst at møde op. Vi slutter af med en ny tekst, lidt rødvin, ost og brød på mandag og så er der "juleferie".

1 kommentar:

  1. Hej Lone

    God tur til Århus.
    Spansk, det lyder spændende!

    - Ungersvenden

    SvarSlet

Dejligt at du er her og lægger en kommentar;-). Jeg svarer på den hurtigst muligt, men skal lige ind fra haven. Kh Lone