torsdag den 21. juli 2011

Nye roser

Underligt, jeg var i IKEA i lørdags for at finde sparepærer, da de har et stort udvalg. Det småregnede da jeg kom ud og egentlig dukkede jeg hovedet, da jeg forlod butikken. Heldigvis har jeg øje for noget smukt og til venstre for mig ser jeg roser, en lille meter højre roser i røde og orange farver. De skal ses lidt mere an og jeg leder efter mærket med rosens navn, da jeg er nået så langt i mit "rosenliv" at jeg kun vil have roser med navn, så kender jeg dem lidt mere...
Enden af bedet, hvor roserne har fået plads
med stor set fuld sol hele dagen

Nærbillede af Rose 'Victor Borge
Der var tre slags roser. Der var en mærkat på én rose 'Victor Borge', aha den rose smed jeg ud i foråret, da det kun var rodskud og der aldrig havde været en rose på den - rosen stammede fra den tidligere ejer af huset. Den rose måtte jeg da have. Der var ingen andre mærkater på roserne, jeg ved at opgive, men fandt en ekspedient som vidste, hvad hun havde med at gøre, heldigvis.

Nærbillede af Rose 'Ingrid Bergman'


Enden af bedet, hvor 'Ingrid Bergman' står
Den anden rose var rose 'Ingrid Bergman' og den tredie kan jeg ikke huske, da navnet ikke helt interesserede mig. Tidspunktet er ikke det helt rigtige at købe rose på, men de var så flotte planterne og så sunde og vitale ud. Først valgte jeg 2 af hver og slæbte dem til bilen og heldigvis fik jeg tænkte mig godt om inden jeg kørte og løb tilbage efter en mere af hver. De "skal" jo helst plantes tre og tre og i går kom de i jorden i det nye bed ved bøgehæk-cirklen, nøj hvor er de smukke og hvor er jeg glad for at jeg valgte dem. Jeg skal vist ud og have taget et billede af dem i dag.. (det blev gjort og også luget lidt ekstra ukrudt væk)

6 kommentarer:

  1. Kære lone,

    Tillykke med dine nye og smukke roser. Jeg tror, at det ser rigtig godt ud i dine bede.

    Knus - K

    SvarSlet
  2. Hej Lone

    Det lyder som et dejligt IKEA-besøg! Jeg glæder mig virkelig til at se billederne.

    - Ungersvenden

    SvarSlet
  3. Ja, det er da ikke lige hvad man venter sig i Ikea :-)
    Jeg glæder mig også til billederne.

    SvarSlet
  4. Tillykke med dem. Glæder mig også til at se billederne :-)

    SvarSlet
  5. Utroligt hvad man kan finde i Ikea. Og roser er én af de gode af de helt gode fund :-) Jeg glæder mig til at se billeder fra dit 'nye bed' med roserne :-)

    SvarSlet
  6. Nu kommer jeg med billederne;-)
    Kære K
    Jeg tror at du har tankerne det rigtige sted og kan selv tjekke billederne her over. Jeg synes selv at det ser rigtig godt ud
    kh Lone

    Kære Ungersvend
    Ja, det var et godt besøg og jeg kender min IKEA godt, så jeg kunne smutte rundt, hvor jeg skulle kikke og kan smutte udenom de lange køer
    kh Lone

    Kære Hanne i haven
    Næh, jeg lagde godt mærke til det, da jeg kom og skimmede lige hvad de havde, men det var ikke noget jeg lige havde brug for.... troede jeg, tihi
    kh Lone

    Kære Signe
    Tak for det, det er "frygteligt" med roser... der er altid plads til en til eller 3!!
    kh Lone

    Kære Susanne
    Ja, vi kan vist finde alt muligt "mærkeligt" der. Jeg fandt et plantebord der i efteråret i rodebutikken (eller hvad de nu kalder salget af div ting/møbler, som der kun er få tilbage af)
    kh Lone

    SvarSlet

Dejligt at du er her og lægger en kommentar;-). Jeg svarer på den hurtigst muligt, men skal lige ind fra haven. Kh Lone