torsdag den 28. juli 2011

Dræbersnegle II og nye blomster

Farven på sneglen kan snyde gevaldigt, de kan have ALLE farver. Jeg kikker efter åndehullet indenfor "hovedets afgrænsning" og hvis den har "borter" under sig ned langs siderne = så er det dræbersnegle.....
Jeg kunne tidligere i år give de små dræbersnegle til mine høns og de sloges om sneglene og åd løs. I sidste uge fik de et par vokse rødlige snegle, men de gad ikke røre dem! så jeg var nødt til at gå ind og hente sneglene og selv sørge for aflivningen og har gjort det siden. Der er jo ingen grund til at de kan overleve inde hos hønsene. Der vil jeg kun have de smukkeste orangegule æg fra og intet andet. 

Madam Bæk skrev i sin kommentar til gårsdagens indlæg, at hun havde dræbersnegle der kravlede op i tomatplanterne i drivhuset, det er bare for ulækkert, godt du fanger dem K;-)

Det blå bed. Også med stedmoderblomster og en smuk rød rose
(jeg beklager "støjen" på billedet)
Jeg havde nogle hjemmelavede blå indianermynte med i sommerhuset og de er kommet i jorden i dag sammen med en hvid salvia Schneehügel' og en blå veronica spica, som skulle være en aks-ærenpris. De to sidste fundet i Føtex i Ebeltoft til 40 kr stykket. Så nu er der kommet et hvidt bed og et blåt bed foran terrassen, som dog skal lægges om et eller 2 år. Hyggeligt ser det nu ud.


Lidt purløg, stedmoderblomst, den hvide salvia og 3
aflæggere af Martrem hjemmefra.
En enkelt akeleje fra tidligere, farven husker jeg dog ikke pt.


6 kommentarer:

  1. Kære Lone. Jeg tror at det var Berit der havde snegle i tomaterne. Det var ikke mig :-) Har lige været ude på aftentur med hundene, og udenfor hækken fandt jeg ikke mindre en 26 slimede bæster. Så kan jeg godt forstå, at mine planter ser lidt søllede ud i år. Der er dømt krig!!

    Ha' en dejlig aften :-)

    SvarSlet
  2. Kære K
    Sorry, jeg syntes det var dig, så derfor tjekkede jeg det ikke igen,, ups
    Klamme dyr, godt at du fandt dem, så gør de ikke mere skade.
    kh Lone

    SvarSlet
  3. Vi har spillet kroket her i skumringen, jeg fik også basket et par snegle. Det er nu ikke så slemt her.

    Lone, jeg har faktisk lidt vintergækker til dig, jeg ikke fik afleveret i det tidlige forår. Du kan også overveje om en lille lav hosta er noget, jeg har en del tilovers.

    SvarSlet
  4. Kære Hanne
    Hvor hyggeligt. Det er ved at være mange år siden jeg spillede det sidst. De der vintergækker havde jeg glemt alt om og hosta er altid skønt at få. Lad os lige snakke sammen over sms, jeg har også et par spande til dig... to af dem er gået til de evige jagtmarker, da jeg kom til at lave huller i dem til mine upside-down tomatplanter... sorry...
    kh Lone

    SvarSlet
  5. Ja her bliver alt uden hus dræbt. Har hørt, at dræbersnegle og vores almindelige snegle kan parre sig og så må det være svært at se forskel.

    Jeg samler ca. 40 hver aften og de fleste er babyer - jeg har efterhånden fået et øje for dem helt ned til 2 mm store, men så går jeg også med snuden næsten helt ned i plænen!

    SvarSlet
  6. Dit lille bed ser hyggeligt ud :-) Det skal nok blive godt.
    Jeg er også led og ked af dræbersneglene. Føj, hvor er de ulækre, og jeg synes snart ikke at jeg bestiller andet end at klippe snegle over dagen og aftenen lang. Og jeg har endda overgivet mig og strøet gift. Det ser nu ikke ud til at have den store virkning :-(

    SvarSlet

Dejligt at du er her og lægger en kommentar;-). Jeg svarer på den hurtigst muligt, men skal lige ind fra haven. Kh Lone