lørdag den 12. februar 2011

Indtryk fra Aarhus # 1

En lille pause før jeg skulle i biografen og se "The Black Swan" blev fordrevet med et lille kik på byen gennem linsen. Det blev ikke til så mange billeder, men det var sjovt at fotografere i regnvejr;-)

Jeg kan varmt anbefale "The Black Swan", en smuk film i balletverden, skrøbelige sind, samvær mellem mennesker, spirende seksualitet og forhold til mødre. Lidt lang film, men smukt fotograferet. 

En æra er slut, en institution i Aarhus forsvinder og mindes med glæde


                                       Disse unge demonstrerede over ikke at kunne få et sted at bo


     YOUR RAINBOW PANORAMA - OLAFUR ELIASSON og cirklen er samlet nu

4 kommentarer:

  1. Jeg har læst om filmen, men har ikke kunnet lokke nogen med ind og se den ...:-) Så det bliver nok som det plejer at vi venter til den kommer på DVD.
    De unge der demonstrerer ser da ellers glade og fornøjede ud;-)
    Boliger er ellers rimlig dyre i Århus så jeg håber da det lykkedes for dem at finde noget.
    Det er jo en universitetsby, så skulle der jo ikke mangle boliger til dem.

    Fortsat god weekend fra Lisbeth

    SvarSlet
  2. Hej Lone,

    Dejligt at se billeder fra Århus. Kommer helt til at savne min gode gamle universitetsby :-)
    Syntes lige som dig, at Black Swan var en god, og meget smuk film... men næsten for lang, dog.

    Mange hilsner
    Eva
    fra Istanbul

    SvarSlet
  3. Min den yngste vil flytte til Århus for at læse videre, når hun er færdig med gymnasiet. Måske skulle jeg vise hende billedet af hendes fremtidige bolig ;-)

    Ha' en dejlig søndag Lone

    Kh - K

    SvarSlet
  4. Kære Hyacinth
    Ligegyldigt hvordan du ser filmen, så vil du nok nyde den og følge den intens;-) jeg er glad for at jeg så den i biografen på stort lærred. Filmen er næsten for lille til en tv-skærm...
    Jeg tror nok at jeg fik sagt noget til de unge, inden jeg tog billedet, som gjorde at de ikke så så alvorlige ud, jeg tror at deres budskab var alvorligt nok.

    Kære Eva
    Der kommer nok nogle flere billeder inde fra byen. Jeg kommer ind til Aarhus ind imellem, det tager kun 16 min med tog fra Hinnerup. Helt enig omkring filmen. Du bor et spændende eksotisk sted, har aldrig været i Tyrkiet.

    Kære K
    Det kan hun glæde sig til, der er meget gang i den for de unge. Det er noget svært at finde et sted at bo og dyrt! min søn har en lillebitte lejlighed i Skejby på 49 m2 til 5000 kr om måneden og langt fra hans studiested. Pøj pøj

    kh Lone og en rigtig dejlig søndag til jer alle

    SvarSlet

Dejligt at du er her og lægger en kommentar;-). Jeg svarer på den hurtigst muligt, men skal lige ind fra haven. Kh Lone