søndag den 6. februar 2011

Blomsterfrø

Nu har jeg siddet i over 3-4 timer og skrevet navnene ned på mine blomsterfrø på min pc. Så har jeg større mulighed for at finde ud af hvilke frø jeg skal bruge og hvilke jeg vil lade være. Jeg er nok lidt for grådig, men når nogle tilbyder frø, så siger jeg sjældent nej... men jeg giver lige så ofte frø væk, så det går ikke kun den ene vej. 

Hvert år køber jeg også mange frø, men i år har jeg ikke købt nogen, men jeg købte nogle lige før jul sammen med noget julepynt. Jeg vandt nogle chili af Rikke og fået nogle skønne blomsterfrø af Katy.

Nu skal jeg finde ud af hvilke der skal forkultiveres til marts-april og hvilke, der skal direkte i jorden til maj-juni. Jeg skal lige have fundet den liste jeg gik ud fra sidste forår.

Min dronningebusk og blomsterne fra terrassen, da der blev lavet tag der 

5 kommentarer:

  1. Imponerende systematisk arbejde med registrering af frøbeholdningen. Men også imponerende, at du har kunne vente så længe med at bestille/købe frø. Jeg tror, at min kvote for frøindkøb er ved at være opbrugt.
    Fortsat god aften
    Ina

    SvarSlet
  2. Min mand har lige bragt mine frøbokse hjem fra sommerhuset - så nu skal jeg i gang med en oprydning i dem. Før jeg kom ind her i haveblog-universet har jeg ikke haft nogen at dele med, så der er også nogen gamle frø fra de foregående år. Det bliver dejligt fremover at kunne sprede glæde med små frøgaver. Jeg var også en af de heldige der fik lidt af Katy´s frø-overskud.
    Hilsen fra Berit

    SvarSlet
  3. Kære Ina og Berit
    Ja, det er som føl, der kommer på græs, når det bliver forår. Men jeg tror ikke at jeg skal have købt frø i år: jeg laver selv tomat, peber, chili, grønkål, mm. Jeg skal have købt et par agurkeplanter om ca 5 måneder;-)
    Pøj pøj med jeres frøplaner;-)
    kh Lone

    SvarSlet
  4. Kære Lone,

    Sikke en dejlig blog du har dig her; smukke fotos og dejlige ord. Glæder mig til at følge med!

    Mange hilsner fra en pige fra Søften; pt bosat i Istanbul ;-)
    /Eva

    SvarSlet
  5. Jeg deler også mine frø ind efter, hvilken måned de skal sås. Som regel bliver jeg en måned bagefter. Men lige nu er jeg med og har klaret både januar og februar måneden.

    SvarSlet

Dejligt at du er her og lægger en kommentar;-). Jeg svarer på den hurtigst muligt, men skal lige ind fra haven. Kh Lone