mandag den 28. februar 2011

Jeg har fået en award - dog ikke en Oscar

Jeg har fået en award af Lindelyst. Det er jeg både glad for, forundret og lidt overvældet over, da jeg ikke synes at jeg gør så meget anderledes end andre og har mere eller mindre min blog som terapi, dagbog og huskeliste. Jeg har lige skulle tænke over om jeg overhovedet havde lyst til at deltage i denne lille spøg heldigvis vandt de positive tanker over de mere sorte og jeg vil sige tusind tak til Lindelyst. 

Jeg vil fluks sende award-stafetten videre - her er reglerne:
  • Awarden gives til 3-5 bloggere som har under 100 faste læsere
  • Du fortæller bloggeren via bloggens kommentarfelt, at du har udvalgt hende/ham som modtager af awarden 
  • Du linker til den du har fået awarden af samt til de 3-5 blogs, som du har udvalgt
Jeg har valgt 5 bloggere ud som på hver sin måde har fået en stor betydning for mig i min hverdag. Jeg kender jer kun i forbindelse med mit rimeligt nye blogliv og håber at I er med i denne lille leg og vil tage imod awarden:

  • Stig fra Haver og planter. Denne blog har jeg ikke kendt så længe, men det er dagligt blevet en fast rutine at jeg lige skal ind og se hvad Stig nu har skrevet. Jeg vil næsten sige, at han ved alt om planter, eller at han kan finde svar på næsten alt inden for planteverden. Alt i alt en smuk og meget brugbar blog og meget let at overskue og mange dejlige billeder følger ordene. 
  • Madam Bæk Madam Bæks planter har også Et haveliv med sygdom som jeg først stiftede bekendtskab med. Madam Bæk er en skøn blogger, som skriver spændende og dejligt om sit liv med haven, sine hunde og har tilføjet mange dejlige billeder på sin blog. Denne er overvejende en plantedatabase med mange forskellige planter, som Madam Bæk har gjort et stor stykke arbejde for at beskrive.  Jeg har også været så heldig at få nogle dejlige frø af Madam Bæk og har lige sendt et brev retur med nogle nye til hende.
  • Nyt herfra Lene fortæller om sit liv på Mallorca og viser nogle dejlige og skønne billeder af naturen og byerne, som vi turister ikke lægger mærke til. Jeg er selv bidt at det spanske og her får jeg et lille dagligt tilskud af Lenes liv og familie. Lene holder selv af meget af det danske og det er sjovt at følge, når hun finder noget som smager som de gode gamle dage i Danmark, men jeg tror aldrig at det bliver byttet ud med det spanske, men bare en lille portion dansk ind imellem.
  • Badut. Badut er nok den mest kreative person, jeg har mødt her i blogland og er så alsidig at hun kan skrive om alt lige fra foderkugler til fastelavnstøj (såsom vandmænd, kanelsnegle og edderkopper!) til lækre madopskrifter. Ja, Badut skriver så levende at man ikke kan undgå at blive smittet af lidt kreativ feber.
  • Mums-filibaba. Eva bor i Istanbul og har en herlig madblog med for mig megeteksotisk mad. Eva bruger mange spændende grøntsager og krydderier og tager mange dejlige billeder til at følge opskrifterne. Eva har også fået den mest nuttede kattekilling Stjernestøv, som ligner en skøn lille hårbold med stor charme. Jeg nyder at følge Evas blog med stort og småt fra hendes liv sammen med en skøn kæreste. 
Dette var et par velvalgte ord til mine blogvenner og alle andre, som nyder livet her i blogland. 
Kh Lone.g 
ps et stort til lykke til Susanne Bier med sin Oscar....

8 kommentarer:

  1. Kære Lone. Jeg er meget glad og meget beæret over de fine ord du har skrevet om min lille blog. Nogen gange overvejer jeg at holde op med at blogge, men så får jeg en mail eller en kommentar som denne med på vejen og så kan man ikke andet end at blive utroligt glad.

    Jeg deltager detsværre ikke i award lege men dine ord har betydet rigtigt, rigtigt meget for mig. TAK.

    SvarSlet
  2. Kære Marina
    Helt ok, men ordene mener jeg fortsat. Vi blogges bare ved;-)

    kh Lone

    SvarSlet
  3. Kære Lone.

    Tusind tak for Awarden og dine meget søde ord, som rørte mig dybt. Ja, jeg er måske lidt mere blød for tiden, så jeg vil prøve, at sende den videre når jeg får lidt mere overskud.

    Ja tøsen kom med hjem fra dyrlægen igen. Problematikken kan være styret af den grøvsvulst (en rigtig grim satan) hun har, som er blusset op igen. Penicillin i 20 dage. Suk!!

    Men i morgen skal jeg have sået tomatfrøene som jeg fik af dig i dag. Jeg kender ingen af dem, så jeg glæder mig rigtig meget til dem.

    Kh - K

    P.s du er ikke meget på MSN pt.??

    SvarSlet
  4. Hej Lone
    Mange tak for de venlige ord! Bloggen er en måde for mig at "komme ud over rampen" med min hobby - og når jeg ser dine kommentarer og nu ovenikøbet modtager en award - giver det så meget positiv energi at jeg nu er forvisset om at blogosfæren er lige noget for mig! Jeg deltager gerne - for sådanne gode vibes må jeg da straks give videre, så andre kan få så dejlig en overraskelse som jeg fik idag ;-)
    Mvh Stig
    PS: Jeg går lige i tænketank over hvem der skal awardes ;-)

    SvarSlet
  5. Kære Stig
    Det glæder mig at du vil være med og at få lov til at overraske dig OG jeg synes at du kommer langt ud over rampen;-)
    Mange blomsterhilsner Lone

    SvarSlet
  6. Kære K
    Du kan også bare vente og se om du får energi og eller bare nyde at jeg har tænkt gode tanker om dig:-)
    Ps jeg har ikke sået mine tomater endnu, venter 1-2 uger endnu!
    Jeg må heller slå msn til, bruger den meget sjældent... gør det straks. Håber at din hund kæmper godt med og at medicinen hjælper.

    kh Lone

    SvarSlet
  7. Tusind tak Lone! Jeg er rigtig glad for at du foelger med paa min blog. Langt mere end modtagelsen af diverse awardes, tak fordi du taenkte paa mig.

    SvarSlet
  8. Kære Lene
    Du skal være noget så velkommen og velkommen hjem efter din ferie;-)

    Kh Lone

    SvarSlet

Dejligt at du er her og lægger en kommentar;-). Jeg svarer på den hurtigst muligt, men skal lige ind fra haven. Kh Lone