søndag den 20. februar 2011

Træt

Nøj hvor er jeg træt. Trætheden hænger over mig som en stor sort dyne. Solen skinner fra en næsten skyfri himmel tidligt fra morgenstunden og det er skønt at kikke ud op himlen. Det er hylende koldt udenfor, men det er ok, så længe solen skinner så kan den varme helt ind i sjælen. Synet er heller ikke som det har været, men jeg bestilte nye briller i sidste uge og de er færdige i dag og Natalia og jeg smuttede ind til Aarhus for at hente dem. Overraskelsen var stor, da jeg trak et nummer i køen hos min brillemand og kom til 2 minutter senere til trods at det var lørdag formiddag! De nye briller klæder mig godt og de er lidt stærkere, og jeg kan se tydeligt, det ene sæt var dog med sort stel i stedet for lilla. Det viste sig at hun var kommet til at skrive et forkert tal i bestillingskoden, så farven ændrede sig. Heldigvis kan jeg kun have et sæt briller på af gangen, så jeg må lige vente et par dage endnu... På vej hen til bilen var vi lige forbi Emmerys og hente et foccacia brød, som skulle med til et lille besøg hos Inger, som heldigvis var hjemme og vi fik hilst på hendes to små misser.

Hjemme igen og solen skinnede fortsat. Skidragten på og ud og lave fuglekugler med hønsetråd istedet for grankoglen, fyldt rigeligt op med fuglefrø og fundet et kønt og robust fuglefoderhus i Netto! Ryddet lidt op på terrassen og herefter slappet af. Fået et par store stykker fersk laks, købt hos Fiske Kim i går, stegt på panden med skindsiden ned og pesto, chili pasta og frisk citron og så vente til laksene var gennemsteget, nøj hvor det smagte.
Set "Sorte kugler" af Anders Matthesen og puttet i sofaen. Nu råber sengen og god nat til alle natteravnene...

En lille forårsbebuder 2010

3 kommentarer:

  1. Godnat :)
    Hilsen en natteravn, som har lidt svært ved at slippe computeren.

    SvarSlet
  2. Og godmorgen til a-menneskene ;-)
    Det lyder som en totalt lækker aftensmad, I har fået jer; og hvor hyggeligt at læse om Fiske Kim - ham handler min familie også altid hos!
    Håber du er frisk og veludhvilet, når du står op til søndag...
    Kh. Eva

    SvarSlet
  3. Kære Lene
    Ja, det kan være svært at overgive sig til søvnen;-)

    Kære Eva
    Jeg er vist udpræget b-mennesker... Selvfølgelig glemte jeg at tage billeder af laksestykkerne, de var bare så flotte. Jo, Fiske Kim har jeg "kendt" siden 1994 sådan ca og hans varer er altid lækre og jeg kommer oftest til at købe lidt mere end planlagt;-)
    Og tak, jeg var rimeligt veludhvilet i morges, bare en time for tidligt.

    Kh Lone

    SvarSlet

Dejligt at du er her og lægger en kommentar;-). Jeg svarer på den hurtigst muligt, men skal lige ind fra haven. Kh Lone