lørdag den 12. februar 2011

Niels Hausgaard i Aarhus

Jeg var så heldig at have billetter til optræden med Niels Hausgaard i Musikhuset i Aarhus i aftes. 

Da billetterne blev givet fri for mange måneder siden, sad jeg på pinde på klokkeslættet og var klar til at købe nogle af de bedste pladser, hvis det var muligt!. Det lykkedes at få tre pladser på 3. række på orkesterpladserne, det betyder at det ER række 3 nr. 1, 3 og 5 fordi Susse også skulle med. Susse er min/vores faste koncertveninde og hun har en endnu brede musiksmag end mig. Desværre havde Susse dobbeltbooket sig til både en Skagenstur og Niels Hausgaard så vi har en ekstra billet til brug, Natalia "gider" ikke, men min nevø Mikkel bor kort derfra og er interesseret i at se N.H live, så han kommer med. 



 













Niels Hausgaard havde saxofonisten Anne Dueholm 
med på scenen. Et dejligt møde med en musiker som båder synger skønt og spiller sopransaxofon som en drøm. Hun har en udstråling og en ynde som nåede meget langt ud over scenen.N.H. var fantastisk som han plejer at være, så vi fik grinet så tårerne flød uendeligt mange gange. Heldigvis havde jeg ikke øjenmakeup på og alligevel blev mine øjne tørret meget. N.H. havde lovet "sin bror og svigerinde" at han ikke brugte dem som eksempler på scenen og det ville han holde, men han havde ingen aftale med deres søn, de sædvanlige skøre historier kom alligevel, men han holdt ord;-)

Hvis du også er så heldig at have en billet, så glæd dig....

2 kommentarer:

  1. Ja, han er en lun fætter ham Hausgaard. Jeg havde flere gange fornøjelsen af, at møde ham i mine helt unge år. Han var ven med min onkel, der nu er død og borte. Dengang var der liv og sang i det lille køkken hos tante og onkel i det nordjyske.

    Kh - K

    SvarSlet
  2. Kære Madam Bæk
    Ja, han er bare så lun og charmerende. Det må have været herligt at kende ham i virkeligheden. Det er vel ikke din tante og onkel han har lavet nogle historier over, vel?!

    kh Lone

    SvarSlet

Dejligt at du er her og lægger en kommentar;-). Jeg svarer på den hurtigst muligt, men skal lige ind fra haven. Kh Lone