lørdag den 16. juni 2012

Det nye bed langs støjskærmen

 De sidste måneders havearbejde har bestået i at lave et bed i hele havens længde langs den nye støjskærm. Jorden er gennemgravet, fjernet græs, ukrudt og masser af sten. Der er tilført 3 trailerlæs af jord fra genbrugsstationen til at lette jorden og tilføre væksterne næring.

Planen var at bedet skulle bestå af roser og klematis. Roser blev bla købt i forvinteren i Bilka, 5 bunter af 5 barfodsroser bla Sneewitchen (jeg skriver resten ned når jeg kommer ned til bedet igen). Mange klematis blev indkøbt i efteråret og alle er nu placeret i grupper og det bliver spændende at se det hele vokse op og pynte på støjskærmen. Desuden fik jeg købt lidt planter til havemarkedet i Hinnerup havekreds, som jeg selv var med til at arrangere.

Nu synes jeg selv at bedet er blevet lækkert og jeg glæder mig til det hele vokser op og glæder mig.

Desuden er læskærmen noget af det bedste jeg har investeret i, det har givet en masse ro både for øjnene og ørerne. Det giver også en smuk hvid flade til at lysne op i haven og det kan varmt anbefales, selvom at det er meget dyrt.


6 kommentarer:

  1. Det er en fornøjelse at få lov at plante sådan et nyt bed til - og det er gjort, ja så kan man næsten ikke vente til se planterne vokse og fylde.
    Det bliver helt sikkert meget kønt med roser og clematis.
    Bor du ud til en trafikeret vej? siden du har valgt sådan en støjskærm.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Helle
      Tak for hilsnen.
      Jeg bor ud mod det landsdækkende tog mod Frederikshavn, Struer mm og jeg havde en hæk som var gennemsigtig halvdelen af året og det var mest det der irriterede mig og ikke så meget togene.
      knus Lone

      Slet
  2. Dejligt med et nyt bed, det skal nok blive godt med roser og clematis.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jah.. går allerede flere ture langs bedet og nyder at det bare er der!!!
      knus Lone

      Slet
  3. Hej Lone,
    Tillykke med støj og læ afskærmningen. Det ser godt ud.
    Glæder mig til at følge det nye bed med alt hvad du har fået sat i.
    Jeg kan se du har samme problem som jeg med billeder af dine faste læsere.
    Har desværre ikke kunnet knække koden men de faste læsere er der. Vi kan bare ikke få billederne vist.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Nu har jeg googlet rundt for at finde ud af at løse problemet, men det ser ud til at mange andre har samme problem!! Dog undrer jeg mig! Min http://loneskager.blogspot.dk/ ser ud til at fungere fint med faste læsere og der står også ".dk" selvom der skulle stå ".com"... hmmm

      Sikke en masse nye tanker jeg har fået mig ;-)
      Tak for hilsnen
      Knus Lone

      Slet

Dejligt at du er her og lægger en kommentar;-). Jeg svarer på den hurtigst muligt, men skal lige ind fra haven. Kh Lone