onsdag den 8. juni 2011

Krukkerne fra krukkekursus

Jeg har også glemt at vise mine krukker fra krukkekurset hos Tove Ladefoged. Som jeg fortalte var det en herlig dag og tirsdag i sidste uge var jeg henne for at hente mine værker. Det store fad kunne de ikke få ud af formen, så jeg stod i 10 min og bankede let med en hammer mange forskellige steder og håbede på at skålen ville komme ud af formen! pyh ha, heldigvis lykkedes det at få mit blomsterfad helt ud og nu har det stået i flere dag med kæmpe tobak og vingetobak. Billederne er taget for 4 dage siden og planterne er vokset siden. Det brunlige materiale er tilsat spagnum, så vandet kan komme ud af fadet stille og roligt. 

De store fad til venstre er bare så stort og lækkert, det bliver spændende at se
når planterne vokser til. De 4 hvide krukker er lavet af en anden støbning
og jeg gav Inger den firkantede med nogle små hjemmelavede planter i.
Hun måtte jo melde afbud til kurset, men et minde skal hun da have.

Disse krukker har jeg støbt i to IKEA skraldespande og de passer
perfekt til de her græsser, også fra Toves have
Slut for nu, jeg sidder på terrassen og regnen slår stille ned på halvtaget. Mine fødder er ved at være kolde og de er meget beskidte, så et dejlig varmt bad skal jeg have nu.

8 kommentarer:

  1. Så fine dine krukker :O)
    Jeg læste et sted - husker ikke hvor - at man kan komme tørv i cementblandingen. Så vil der gro mos på krukkerne. Mon ikke det også kunne være fint?

    SvarSlet
  2. Hold da op hvor er de fine, det har været en super god ide med det kursus!

    SvarSlet
  3. Det er rigtig gang i støbekursus for tiden...:-)
    Nogen flotte ting du har lavet. Husket du at komme en korkprop i bunden på dine ting;.)
    Begge mine voksne døtre har været på weekend kursus og jeg må sige at jeg var imponeret.
    Herligt at kunne lave sine egne krukker, fuglebade og kummer til sin have.
    Smart det med Ikea skældspandene, det blev nogen rigtige fine krukker i god størrelse.
    Den ide må jeg give videre...:-)

    Hej fra Lisbeth

    SvarSlet
  4. "Ikea" potterne er super fine, dem skal du nok blive glad for. Tiden vil give dem patina, så de bliver jo kun kønnere og kønnere ;o)
    kh Lis

    SvarSlet
  5. Hvor er det smarte, både krukker og fade.
    Er de så også frostsikre?
    Det er da fristende at kunne støbe alle sine plantebeholdere selv :-)
    Hilsen Hanne i haven
    http://hanneihaven.blogspot.com

    SvarSlet
  6. Hvor er det fine ting du har lavet:-)min mand har forsøgt sig med nogle lignende og de har foreløbig holdt fint i 5 år:-)

    SvarSlet
  7. De er bestemt meget meget fine - den aflange krukke ligner de gammeldags sandstenskrukker.... som jeg er HELT vild med, tænk at kunne lave dem selv.... flot!

    SvarSlet
  8. Kære alle
    Jeg har været en tur på Sjælland og ikke været på bloggen i flere dage. Tusind tak for jeres kommentarer. Jeg er usikker på om krukkerne er frostsikre, jeg skal nok spørge Tove om det. Ikea-krukkerne vil automatisk få mos og patina, da der er spagnum i, jeg tror at jeg skal have lavet nogle flere på et tidspunkt. Jeg har ikke boret huller i bunden, da de brunlige er lidt "utætte" og de hvide sandsten har jeg "kun" sat en plastpotte med pelagonier i.
    kh Lone

    SvarSlet

Dejligt at du er her og lægger en kommentar;-). Jeg svarer på den hurtigst muligt, men skal lige ind fra haven. Kh Lone