onsdag den 8. juni 2011

Den første agurk og nyt fra haven

Sommeren er herlig. Jeg har lige høstet vores første agurk, vi fik del den i tre stykker og sikke en lækker smag og konsistens. 

Det er ikke fordi jeg ikke oplevet noget, at jeg ikke har skrevet her på bloggen. Dagene er fløjet afsted og jeg har stort set befundet mig konstant i haven. Plantet planter om og i jorden.
I weekenden fik vi fundet nogle pallerammer, brugte og til 30 kr stykket. Allan fik malet dem og nu er de første 3 højbede lavet og plantet til med 7-8 artiskok planter, grønkål, iceberg og pluksalat. Så høsten af jordbær er i hus, skal de små nye planter også sættes over i et langt højbed.


Jeg har også fået rengjort diverse potter og roottrainers i den periode, hvor vinden har været stille. I dag har jeg plantet endnu flere planter ud og rengjort endnu flere potter. Der er nok lidt rigeligt med planter og de er nu plantet ud i jord fra hønsegården og det er det rene vokse-krudt - sikke planterne vokser. 

Vingetobak, hjemmelavet. Frøene tog jeg fra planter fra sidste år,
nu skal de bare vokse lidt.

Jeg får hørt lydbøger imens jeg pusler i haven og lige nu er det "Trækopfuglens krønike" af Haruki Murakami, mærkelig fortælling, men jeg har "læst" to af hans bøger tidligere, så denne skal nok også komme i kassen, nu er jeg næsten halvvejs.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Dejligt at du er her og lægger en kommentar;-). Jeg svarer på den hurtigst muligt, men skal lige ind fra haven. Kh Lone