fredag den 14. januar 2011

Bøger bøger

I år har jeg en plan om at skrive ned, hvilke bøger jeg læser, da jeg overhovedet ikke har tal på det eller bare en fornemmelse af antallet og hvilke bøger. Listen vil blive lavet som en side her på bloggen.
Jeg har en fornemmelse af at jeg læser mange krimier og nye romaner, da jeg ofte er på mit lokale bibliotek og snuse. Der finder jeg så de helt nye bøger til lån i 10 dage og det er ofte muligt at få læst dem på den korte udlånstid. 
Jeg er også så heldig at være med i læsegruppen Læsehjørnet. Vi er 8 gæve kvinder som alle er "læsegale", mødes én gang om måneden på vores lokale bibliotek med kaffe og en sjælden gang kage. Her diskuterer vi om månedens bog (denne gang Vidunderbarn af Roy Jacobsen).
Vi har også fået læst Bliktrommen og Signe og været hjemme hos mig og se filmene på DVD, det giver en rigtig god oplevelse og det er hyggeligt samtidigt. Filmen til Signe var dokumentarfilmen Den tyske hemmelighed, som hendes svigersøn havde lavet for at hjælpe Signes datter med at finde sin ukendte tyske far. Det kan varmt anbefales at se en film over en læst bog, det skal bare ikke være for ofte.

I Læsehjørnet får jeg læst bøger, som jeg aldrig selv har fået læst eller bøger som jeg ikke umiddelbart ville falde over og det er dejligt. Min bogliv og almindelige liv er blevet rigere...


Jeg læser også mange havebøger, madbøger og nu også kagerbøger.
Og tegneserier, selvom der nogle gange går lang tid imellem. Mit bibliotek har lige startet en voksen tegneserie-samling med sofagruppe og de har både helt nye og ældre tegneserier. Her fandt jeg
som endda har nogle år på bagen, men den serie kender jeg ikke... og der er mange bøger, sikke en masse oplevelser .

2 kommentarer:

  1. Tegnestriben Zits er jeg fuldstændigt pjattet med. Som mor til 2, nu voksne, drenge er der SÅ mange ting jeg genkender. Den er bare herlig :-))

    SvarSlet
  2. @Annette Helt enig, og så tager den lang tid at læse og man får meget for "pengene".
    kh Lone

    SvarSlet

Dejligt at du er her og lægger en kommentar;-). Jeg svarer på den hurtigst muligt, men skal lige ind fra haven. Kh Lone