fredag den 2. september 2011

I haven

Herlig dag. 
Så har jeg været i haven næsten hele dagen. Grenafklippet fra hækkene blev finskåret og komposteret. Æblerne er samlet op fra græsset, squasherne høstet kæmpe høst!. Den ene kompostbeholder er flyttet og græsset er slået. Små smagsprøver af hindbær og brombær er proppet i munden løbende, uhm. En del dræbersnegle, unger og tre portioner æg er dræbt og ødelagt. Hønsene elsker det proteintilskud og de slås om de små dræbersnegle. Jeg har også fået fjernet en masse ukrudt, så hønsene er der blevet hygget godt om....

Nu sidder jeg igen igen på terrassen og hygger mig. Fik min Mac i går og nu skal jeg finde ud af hvilken POP-server min email kommer fra, det er umiddelbart ikke så let og sønnen er vist på rus-tur med sin juraklasse;-)
Jeg er bare så stolt over mine børn, tænk at de lever et godt liv, ringe til mig efter behov (og omvendt). De er så heldige at de kun bor få hundrede meter fra hinanden så de kan få glæde af hinanden og hjælpe hinanden. De læser begge to og gør en stor indsats på deres studier og det er bare så skønt at de har lyst til livet og meget mere. 

Nu sidder jeg på terrassen med min G & T, fik anbefalet en lækker gin fra England, som ikke smager af fyrnålebad, som jeg kendte som barn. Blid og lækker og det blev vist til lemon og ikke T, som jeg fik anbefalet ved vejfesten, uhm... 

Skønne roser, som blomstrer lige nu

4 kommentarer:

  1. Dejligt at vide, at ens børn har det godt.
    Og skønt at nogen får glæde af dræbersneglene :-)

    SvarSlet
  2. Lyder som en herlig dag... :o)

    SvarSlet
  3. Kære Landbohaven, Hønseballehaven og Fru Friis
    Tak, ja, jeg nyder haven og alt indholdet. Nu vil jeg have lavet jernkanter omkring bedene og søger med lys og lygte efter det... de store dræbersnegle vil hønsene ikke røre så de får bare kniven, men det er nok godt med et proteintilskud til hønsene og de lægger 5 æg om dagen.
    kh Lone

    SvarSlet

Dejligt at du er her og lægger en kommentar;-). Jeg svarer på den hurtigst muligt, men skal lige ind fra haven. Kh Lone