fredag den 23. september 2011

Haveblogtræf i Landbohøjskolens haver mm

Forrige lørdag var jeg så heldig at have meldt mig til haveblogtræf i Landbohøjskolens haver. Vejret viste sig fra den smukke side og solen skinnede hele eftermiddagen. Så vi fik snakket blomster, navne, hinandens blogge og almindelig hygge. Inden en lækker gåtur i haven, fik vi en lille frokost og byttet blomster og frø. Jeg kom som sædvanligt hjem med en masse blomster og nogle frø jeg ikke havde i forvejen. 


Sådan et blogtræf kan varmt anbefales og det er skønt at se mennesket bag ordene og billederne. 


Billedet er venligst lånt fra Landbohøjskolens hjemmeside
Efter træffet tog jeg til Gladsaxe kirkegård, hvor min mormor ligger og jeg fandt ved hjælp af mobilhjælp af min mor, graven og fik taget billeder. Det har givet en ro i maven at se hvor hun ligger sammen med min morfar og onkel. Nu kan jeg jo bestemme selv, så nu får jeg gjort noget af det jeg har tænkt på længe og det er en skøn følelse. Gravstedet fik en en geranium fra haveblogtræffet. Det ville min mormor have elsket, da hun selv havde grønne fingre og have de smukkeste planter i sine vindueskarme og de var velholdte og elskede. 


Dagen sluttede hos min mor og Per i Havnebyen på Sjællands Odde, hvor vi hyggede os og snakkede og snakkede. Det er vist første gang siden jeg har fået børn, at jeg har besøgt dem alene! Natten tilbragte jeg i campingvognen, hvor jeg god måtte lukke en loftslem, da regnen væltede ned. Sikke en weekend og hvor var det hyggeligt. 

2 kommentarer:

  1. Ja - det var da noget af en eftermiddag vi havde sammen der i København...den har jeg levet højt på længe.
    Hvor var det en sød idé og gestus at give mormor den lille blog-blomst som vil blomstre der igen og igen.

    SvarSlet
  2. Kære Berit, ja det var en skøn dag... ditto her.
    Ja og hun ville elske en smuk blomst, hvis hun vidste det...
    kh Lone

    SvarSlet

Dejligt at du er her og lægger en kommentar;-). Jeg svarer på den hurtigst muligt, men skal lige ind fra haven. Kh Lone