fredag den 19. august 2011

Haven bulner af frugter

Brombærhegnet bulner af bær. Store søde, sort og saftige bær. Hvor er det lækkert, med alt det haven byde på i løbet af året. Billeder følger i morgen... 

Tomaterne Black Cherry lavet af frø fra egne tomater strutter med blålige frugter som smager som solen (frøene stammer oprindeligt fra min kære haveguru Camilla Plum, så hun får mange tanker i løbet af året).

Min gamle nabo Lars har lovet at komme og fortælle hvilke æbletræer der er i haven, han fortalte det for snart 8 år siden, men det blev ikke skrevet ned, men måske skal der plantes nogle andre sorter og noget lavere end 4-6 meter høje.... Belle de Boskoop og et Ingrid Marie æbletræer, det lyder lækkert for mig.

Ingrid Marie æbler (venligst lånt fra havenyt)

3 kommentarer:

  1. Send mere sol til mine brombær og tomater - det går for langsomt her i Nordsjælland. Fem tomater og 20 brombær er jo ikke meget efter fem dage væk fra drivhus og have. Smagen af disse første brombær var dog himmelsk :o)
    Hilsen Berit

    SvarSlet
  2. Kære Berit
    Jeg sender fluks sol til dig, så du kan få masser af modne brombær. Jeg har ca 20m2 med brombærhegn, men det bliver halveret, når høsten er i hus, da det er en voldsom stor mængde som jeg mfl. ikke kan få spist og så kan tørrestativet komme op der istedet. Jeg hørte om en brombærtærte med marcipan iaftes, den skal prøves...
    kh Lone

    SvarSlet
  3. Hej Lone
    Ja det er dejligt med alle frugterne, der kommer nu. Vi har på en grund ved siden af masser af brombær. Det er jeg glad for, jeg vil nødig have dem ind i min have. Da vi flyttede hertil var der brombær over det hele, de er svære at få bugt med.
    Jeg har kun frilandstomater, der er kun en enkelt som er ved at skifte farve, så hvis vi ikke snart får mere sol, kommer jeg nok slet ikke til at smage dem :-(

    SvarSlet

Dejligt at du er her og lægger en kommentar;-). Jeg svarer på den hurtigst muligt, men skal lige ind fra haven. Kh Lone